REGULAMIN
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin dotyczy korzystania z usług świadczonych przez firmę MotoSpec Mateusz Kozłowski z siedzibą przy ul. Kunickiego 3, 80-453 Gdańsk, NIP 957-097-98-76, telefon: 505728710, adres e-mail: serwis@motospec.com.pl, zwaną dalej Zleceniobiorcą, na żądanie Klienta, zwanego dalej Zleceniodawcą, w oparciu o formularz Zlecenia Naprawy.
- Wszelkie naprawy wykonywane są przez Zleceniobiorcę zgodnie z wiedzą techniczną oraz w oparciu o procedury i technologię producenta części lub pojazdu.
- Regulamin określa warunki świadczenia usług oraz prawa i obowiązki stron i stanowi ogólne warunki umów. Wszelkie zlecenia wykonania usług podlegają warunkom niniejszego Regulaminu, chyba że strony ustanowią szczególne warunki.
- Warunkiem korzystania z jakichkolwiek usług jest zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja. Niniejszy Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany przed zawarciem umowy na stronie internetowej: www.motospec.com.pl, a także na żądanie Klienta w siedzibie firmy – ul. Kunickiego 3, 80-453 Gdańsk.
§2
PRZYJMOWANIE POJAZDÓW
- Przyjęcie pojazdu odbywa się na podstawie złożonego i podpisanego dokumentu Zlecenia Naprawy, będącego oświadczeniem woli Klienta, wypełnionego przy użyciu następujących danych: dane pojazdu, dane Klienta (imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail), lista zleconych prac.
- Jeżeli w procesie złożenia Zlecenia Naprawy Klient podał swoje dane, które uległy zmianie, jest on zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia Zleceniobiorcy o ich zmianach na wskazany adres e-mail: serwis@motospec.com.pl, drogą telefoniczną poprzez wiadomość SMS na numer telefonu 505728710 lub listem poleconym na adres: MotoSpec Mateusz Kozłowski, ul. Kunickiego 3, 80-453 Gdańsk.
- Podczas przyjmowania pojazdu sporządzane jest:
- zlecenie wykonania naprawy wraz z wyszczególnieniem czynności serwisowych;
- zlecenie sporządzenia jedynie kosztorysu;
- potwierdzenie przyjęcia pojazdu w oczekiwaniu na Zlecenie Naprawy.
- Złożenie podpisanego przez właściciela pojazdu lub jego pełnomocnika Zlecenia Naprawy oznacza całkowitą akceptację Regulaminu warsztatu oraz zawarcie umowy na wykonanie usługi we wskazanym w Zleceniu Naprawy zakresie.
- Umowa zostaje zawarta na czas oznaczony, tj. do zakończenia świadczenia usług w ramach konkretnego Zlecenia Naprawy.
- Wraz z pojazdem Zleceniodawca pozostawia w warsztacie kluczyki oraz ubezpieczenie wraz z dowodem rejestracyjnym pojazdu, a jeżeli pojazd nie został przerejestrowany po zakupie, także kopię dowodu zakupu, darowizny lub użyczenia.
- Jeśli Zleceniodawca otrzymał jedynie potwierdzenie przyjęcia pojazdu, niezbędne jest w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia, sporządzenie Zlecenia Naprawy zawierającego wyszczególnienie zakresu prac do wykonania lub odebranie w tym terminie pojazdu.
- Nieodebranie pojazdu w powyższym terminie skutkuje naliczaniem po 7. dniu od daty przyjęcia pojazdu opłaty za przechowanie pojazdu w wysokości 30zł netto za każdy rozpoczęty dzień przechowywania.
- Zleceniodawca zezwala na wykonanie jazdy pojazdem celem diagnozy i/lub sprawdzenia prawidłowości wykonania naprawy.
- Zleceniobiorca może uzależnić wykonanie usługi od dokonania przedpłaty na poczet kosztów wykonania usługi.
- Zleceniobiorca może odstąpić od wykonania zlecenia przed jego rozpoczęciem oraz w trakcie trwania naprawy w każdym przypadku.
- Zleceniobiorca ma prawo odmówić wykonania usługi bez podania przyczyny.
§3
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRZEDMIOTY POZOSTAWIONE W POJEŹDZIE
- Zleceniobiorca nie odpowiada za pozostawione w pojeździe przez Zlecającego naprawę przedmioty inne, niż wyposażenie standardowe pojazdu.
- Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za akcesoria i urządzenia zainstalowane w pojeździe trwale oraz za inne przedmioty pozostawione w pojeździe przekazane Zleceniobiorcy w depozyt pod warunkiem, że zostały one wskazane przez Zleceniodawcę w Zleceniu Naprawy.
§4
WYCENA ŚWIADCZONYCH USŁUG
- Na wyraźne życzenie Klienta Zleceniobiorca może określić szacunkowy koszt naprawy lub sporządzić kosztorys naprawy pojazdu.
- Oszacowanie (koszty szacunkowe) to bezpłatna forma określenia przybliżonych kosztów naprawy w zakresie określonym w Zleceniu Naprawy, która nie jest wiążąca dla Zleceniobiorcy.
- Kosztorys stanowi szczegółową listę uwzględniającą wykonywane czynności, części oraz wstępną diagnostykę. Koszt sporządzenia kosztorysu określa każdorazowo Zleceniobiorca.
- Żadna naprawa nie będzie wykonywana przez Zleceniobiorcę wyłącznie na podstawie kosztorysu, bez wystawienia przez Klienta Zlecenia Naprawy zgodnie z kosztorysem (co jest jednoznaczne ze zgodą na wykonanie usługi według kosztorysu).
- Dopuszcza się możliwość akceptacji kosztorysu i/lub wykonania dodatkowych czynności przez Klienta w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres: serwis@motospec.com.pl
- Kwoty podane w kosztorysie są cenami orientacyjnymi i mogą się różnić od ostatecznych w następujących przypadkach:
- cena zakupu części u dostawcy uległa zmianie,
- cena usług u podwykonawcy uległa zmianie,
- zmianie uległa dostępność części u dostawcy według oferty, którego sporządzono wycenę,
- części są niewłaściwie dobrane do pojazdu,
- występuje konieczność wykonania dodatkowych napraw lub użycia dodatkowych materiałów,
- występuje konieczność wymiany części nieujętych w naprawie głównej.
- Wynagrodzenie Zleceniobiorcy za usługę naprawy pojazdu obejmuje robociznę oraz koszt zakupu części zamiennych.
§5
WYKONYWANIE USŁUG
- W przypadku konieczności wykonania usługi zależnej od osoby trzeciej (w zakresie opinii lub pracy lub też konieczności sprowadzenia części) wskazanej przez Klienta w Zleceniu Naprawy ostateczny termin wydania pojazdu zostaje automatycznie przedłużony, a Zleceniobiorca jest zwolniony z jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
- Zleceniobiorca zwolniony jest od wszelkiej odpowiedzialności w przypadku odmowy zlecenia przez Klienta wykonania dodatkowych czynności naprawczych.
- Zleceniobiorca nie odpowiada za części dostarczone przez Klienta.
- W przypadku decyzji o dostarczeniu własnych części Klient zobowiązany jest do niezwłocznego ich dostarczenia. W przeciwnym wypadku Zleceniobiorca może doliczyć opłatę obejmującą koszty przestoju w wysokości 30zł netto za każdy rozpoczęty dzień.
- W przypadku dostarczenia własnych części, jeżeli okażą się niedopasowane lub niesprawne Klient zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia części właściwych. W przeciwnym wypadku Zleceniobiorca może doliczyć opłatę obejmującą koszty przestoju w wysokości 30zł netto za każdy rozpoczęty dzień.
§6
NAPRAWY Z UBEZPIECZENIA
- W przypadku zlecenia naprawy powypadkowej, Klient zobowiązuje się do zapłaty za wykonane czynności naprawcze niezależnie od odpowiedzialności ubezpieczyciela. Zapłata za naprawę nie jest uzależniona od wyniku ewentualnego sporu pomiędzy Klientem, a ubezpieczycielem, bez względu na przedmiot sporu w szczególności zaś cesja wierzytelności z umowy ubezpieczenia nie zwalnia zlecającego z ewentualnego obowiązku zapłaty.
§7
WYDANIE POJAZDU
- Wydanie pojazdu po dokonaniu naprawy musi zostać potwierdzone na dokumencie Zlecenia Naprawy. Zleceniodawca tym samym zobowiązuje się do podpisania Zlecenia Naprawy pojazdu podczas odbioru.
- Przewidywany termin wydania pojazdu po zakończeniu naprawy wyznacza Zleceniobiorca.
- Zleceniobiorca powiadamia Klienta o zakończeniu napraw oraz terminie odbioru telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, a jeżeli jest to niemożliwe, za skuteczne powiadomienie uważa się nadanie listu poleconego na adres wskazany w Zleceniu Naprawy.
- Klient zobowiązuje się do niezwłocznego odbioru pojazdu po zakończeniu naprawy w podanym przez Zleceniobiorcę terminie. W przypadku nieodebrania pojazdu w wyznaczonym terminie Zleceniodawca naliczy opłatę za przechowywanie w wysokości 30zł netto za każdy rozpoczęty dzień. W przypadku nieodebrania pojazdu w wyznaczonym terminie Zleceniobiorca nie jest zobowiązany do wykonywania czynności obsługowych ani nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia pojazdu.
- Postanowienia pkt 4 powyżej nie wyłączają możliwości oddania przez Zleceniobiorcę przedmiotu Zlecenia Naprawy na przechowanie podmiotowi trzeciemu trudniącemu się takimi usługami w ramach prowadzonej przez siebie działalności. W przypadku opisanym w zdaniu poprzedzającym obowiązują opłaty za przechowanie zgodnie ze stawką tego podmiotu.
- Zleceniodawca zobowiązuje się do dokonania zapłaty za wykonane usługi niezwłocznie po zakończeniu naprawy.
- Zleceniobiorca może powstrzymać się z wydaniem pojazdu, dokumentów oraz kluczyków do czasu zapłaty ceny za wykonaną naprawę.
- Strony zgodnie ustalają, iż na pojeździe ustanawia się prawo zastawu stanowiące zabezpieczenie roszczeń Zleceniobiorcy z tytułu wykonanej naprawy powiększonych o ustawowe odsetki oraz ewentualne koszty przechowania pojazdu wraz z odsetkami ustawowymi i pozostanie u Zleceniobiorcy do czasu zapłaty wskazanych powyżej roszczeń.
- Jeżeli koszt naprawy jest równy lub wyższy od wartości pojazdu strony zgodnie postanawiają, iż do czasu zapłaty kosztów naprawy powiększonych o ustawowe odsetki oraz kosztów przechowania powiększonych o ustawowe odsetki własność pojazdu przechodzi na Zleceniobiorcę do czasu zapłaty powyższych należności po czym własność niezwłocznie przechodzi na Zlecającego po dokonaniu zapłaty. W celu ewentualnego zaspokojenia się z własności stanowiącej zabezpieczenia wykonania umowy Zleceniobiorca wyznaczy dodatkowy 14 dniowy termin do dokonania zapłaty powiadamiając o tym listem poleconym na adres wskazany w Zleceniu Naprawy. Po bezskutecznym upływie wskazanego terminu możliwe będzie zaspokojenie się z własności pojazdu.
§8
OPŁATA Z TYTUŁU POSTOJU POJAZDU
- W czasie naprawy pojazd jest przechowywany bezpłatnie.
- Jeżeli czynności naprawy z przyczyn niezależnych od Zleceniobiorcy nie są możliwe do wykonania, Zleceniobiorca powiadomi o tym Klienta pisemnie, telefonicznie, bądź drogą elektroniczną i wezwie Klienta do odbioru pojazdu w terminie 7 dni od dnia zawiadomienia.
- W przypadku nieodebrania pojazdu w ustalonym terminie Zleceniobiorca wysyła listem poleconym zawiadomienie na adres podany w Zleceniu Naprawy i naliczy Klientowi opłatę za przechowanie pojazdu w wysokości 30zł netto za każdy rozpoczęty dzień.
§9
ZWOLNIENIE OD ODPOWIEDZIALNOŚCI Z TYTUŁU POWSTANIA SZKODY
- Zleceniobiorca nie odpowiada za usterki i wady pojazdu występujące przed przyjęciem do naprawy oraz te, które są niemożliwe do wykrycia w zakresie prowadzonych oględzin i napraw.
- Zleceniobiorca umieszcza na Zleceniu Naprawy stwierdzone usterki. W przypadku stwierdzenia usterek lub stwierdzonych i nie zleconych do naprawy, a mających wpływ na bezpieczną eksploatację pojazdu Klient zobowiązuje się do podpisania oświadczenia o odmowie wykonania napraw tych usterek, co automatycznie zwalnia Zleceniobiorcę od odpowiedzialności z tytułu powstania jakiejkolwiek szkody.
- Odbiór pojazdu przez Klienta lub jego pełnomocnika oznacza potwierdzenie prawidłowego wykonania Zlecenia Naprawy.
§10
CZĘŚCI ZDEMONTOWANE
- Na wyraźne żądanie klienta Zleceniobiorca zwraca zdemontowane części, z wyjątkiem wymiany gwarancyjnej. Części wymienione i nieodebrane przez Klienta przy odbiorze pojazdu będą niezwłocznie niszczone.
§11
GWARANCJA NA CZĘŚCI I USŁUGI
- Gwarantem na wszystkie nowe części użyte przy naprawie pojazdu jest producent za pośrednictwem swojego importera.
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za jakość materiałów i części dostarczonych przez Zleceniodawcę.
- W przypadkach, gdy Klient zdecyduje się na naprawę przy użyciu części używanych, dostarczenie części spoczywa na nim, a Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za ich prawidłowe działanie.
- W przypadku konieczności reklamacji dostarczonych przez Klienta materiałów lub części, Klient pokrywa koszty demontażu wadliwego elementu i ewentualnego montażu elementu nowego.
- Rękojmia
- W umowach z przedsiębiorcami odpowiedzialność Zleceniobiorcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- W umowach z konsumentami Zleceniobiorca odpowiada za wady (rękojmia) na zasadach wskazanych w Kodeksie Cywilnym. Reklamacja może zostać zgłoszona Zleceniobiorcy w formie pisemnej na adres 80-453 Gdańsk, ul. Kunickiego 3, drogą elektroniczną na adres: serwis@motospec.com.pl oraz osobiście w siedzibie Zleceniobiorcy. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe zgłaszającego wadę. Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Warunkiem rozpoczęcia procedury i rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie przez Zleceniodawcę pojazdu do siedziby firmy.
§12
RODO
-
Obowiązek informacyjny
zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27. kwietnia 2016 r.
1) administratorem Pana/Pani danych osobowych jest MOTOSPEC MATEUSZ KOZŁOWSKI
2) kontakt z inspektorem ochrony danych – MATEUSZ KOZŁOWSKI, numer tel. 505-728-710
3) dane osobowe przetwarzane będą w celu zawarcia umowy na podstawie art. 6 ust 1 pkt a/b/c
4) dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy, niż prawnie uzasadniony i ustanie możliwość dochodzenia ewentualnych roszczeń związanych w związku z współpracą przez każdą ze stron lub cofnie Pan/Pani zgodę na przetwarzanie danych, jeśli to ona była podstawą, prawnie uzasadnionych interesów Administratora
5) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
6) ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do UODO gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
7) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy. -
Zlecając wykonanie usługi Klient oświadcza, iż wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z wykonaniem usługi i powiadamianie telefonicznie lub przez e-mail o jej przebiegu, zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27. kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE. Klient jednocześnie oświadcza, że wie, że podanie danych jest dobrowolne oraz że ma prawo kontroli przetwarzania danych, prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
§13
SPORY
- Wszelkie spory mogące powstać w wyniku wykonania Zlecenia Naprawy będą rozstrzygane przez Sąd Rejonowy właściwy dla siedziby Zleceniobiorcy.
§14
POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okazałoby się nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne, wówczas takie postanowienie zostanie uznane za nieskuteczne w zakresie w jakim zostało uznane za nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne, co nie wpłynie na pozostałe postanowienia Regulaminu, ani nie będzie oznaczać ich nieważności, niezgodności z prawem lub niewykonalności. Strony zobowiązują się do zastąpienia nieważnego lub nieskutecznego postanowienia nowym postanowieniem, które będzie ważne, skuteczne i jak najbardziej zbliżone do postanowienia dotkniętego nieważnością lub bezskutecznością.